ŞIRNAK İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

SINAV YERİNE, BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRMEYE YÖNELİK ÖRNEK ÖLÇME ARAÇLARI YAYIMLANDI

Millî Eğitim Bakanlığınca, ilkokullarda ölçme değerlendirme çalışmalarına yönelik test sistemi yerine geliştirilen "süreç odaklı" öğrenme yaklaşımı kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye dayalı örnek ölçme araçları yayımlandı.
SINAV YERİNE, BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRMEYE YÖNELİK ÖRNEK ÖLÇME ARAÇLARI YAYIMLANDI

Millî Eğitim Bakanlığınca, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibi, gelişim düzeylerinin izlenmesi ve süreç odaklı değerlendirme yaklaşımın benimsenmesi kapsamında biçimlendirici değerlendirmeye yönelik örnek ölçme araçları hazırlandı. 

Biçimlendirici değerlendirme sürecinde ölçme araçları ders etkinliklerinin bir parçası olarak kullanılırken böylece öğrenciye anında geri bildirim veriliyor.

Biçimlendirici değerlendirmeye yönelik ilgili mevzuatta yer alan "Okul öncesi ve ilkokul 1, 2, 3 ve 4'üncü sınıflarda öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibi, ders öğretmenlerince sürekli yapılır. Öğrencilerin gelişim düzeyleri; öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen bireysel ve grupla yapılan etkinliklere katılım gözlem formları, oyun temelli değerlendirmeler ve verilen görevleri yerine getirme amaçlı ölçme araçları ile takip edilir." hükmü ile "İlkokullarda öğrencilerin Türkçenin doğru ve güzel kullanımını geliştirmek amacıyla 'dinleme, konuşma, okuma ve yazma' becerilerinin izlenmesi ve geliştirilmesine yönelik ölçme araçları kullanılır." hükmü gereğince Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce  "Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örnekleri" hazırlandı. 

Bundan sonraki süreçte de benzer örnek ölçme araçları hazırlanarak yayımlanacak.

Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örneklerine ulaşmak için tıklayınız.

ATATÜRK MAH. ATATÜRK CAD. MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BLOK NO 17A MERKEZ / ŞIRNAK - Santral 0(486) 216 15 60/61/62/63

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.