ŞIRNAK İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

TÜBİTAK 2204-B PROJE YARIŞMASINDA GÜÇLÜKONAK İLÇEMİZDEN İKİ ÖĞRENCİMİZ FİNAL SERGİSİ VE ÖDÜL TÖRENİNDE 2. OLDU

TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasında, Güçlükonak İlçesi Damlabaşı Ortaokulu Öğrencilerimiz Melek ŞEN ve Zelal İNAN,  Edebiyat Alanında "Anlaşılabildiğimiz Kadar Varız" Projesiyle Final Sergisi ve Ödül Töreninde 2. olmuşlardır. Öğrencilerimizi ve öğrencilerimize desteğini esirgemeyen Danışman öğretmenimiz Sn. Suat TAN'ı tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz.
TÜBİTAK 2204-B PROJE YARIŞMASINDA GÜÇLÜKONAK İLÇEMİZDEN İKİ ÖĞRENCİMİZ FİNAL SERGİSİ VE ÖDÜL TÖRENİNDE 2. OLDU

TÜRKÇE - Dil ve Edebiyat

ANLAŞILABİLDİĞİMİZ KADAR VARIZ

Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin yazılı veya sözlü olarak kendini ifade ederken yaşadığı sorunlar gözlemlenmiş ve bu sorunlara çözümler üretilmeye çalışılmıştır. Ortaokuldan her kademeden (5.,6.,7.,8. sınıf) olmak üzere toplam 40 öğrenciyle ön görüşme yapıldı. Öğrencilerle yapılan ön görüşmede öğrencilerin kendini yeterince ifade edememesinin başlıca sebepleri özgüven eksikliği, aile içi iletişimin Türkçe olmaması, kitap okuma eksikliği, günlük tutmama, özgüven eksikliği empati kurma ve karşıdakini iyi dinlememe gibi etkenlerin olduğu tespit edilmiştir. Yapılan bu tespitlerden sonra bunlara çözüm üretilmeye çalışıldı. Bu çalışmalar şunlardır: 1- Drama çalışmalarının (bu sayede özgüven sorunu yaşayan öğrencilerin drama yoluyla kendini daha rahat ifade etmesini sağlamak ve iletişimde jest ve mimiklerini daha iyi kullanmak. Ayrıca öğrencilerin canlandırdığı roller sayesinde empati becerilerinin gelişmesi. Aynı zamanda öz güvenlerinin gelişmesine katkıda bulunacaktır.) başlatılması. 2- Öğrenci velilerinin Cumhurbaşkanlığı tarafından başlatılan ''Okuma Yazma Seferberliği'' adı altında açılan kurslara velilerin teşvik edilmesi. (öğrenci velilerinin okuma yazma kurslarıyla beraber Türkçeyi öğrenmesi ve aile içi iletişimin bir nebze de olsa Türkçe olması ve buna bağlı olarak aile ile okuma saatlerinin düzenlenmesi.) 3- Öğrencilere günlük tutturulması sonucunda öğrencilerin kendini yazılı olarak daha iyi ifade etmesi. Buna ek olarak hikâye tamamlama etkinliklerinin yapılması 4- Okulda ve aile içinde okuma saatlerinin düzenlenmesi. Yapılan bu çalışmalar sonrasında öğrencilerin iletişimde olumlu sonuçlar gözlemlenmiştir. Öğrencilerin daha özgüvenli olduğu, empati kurduğu ve kendilerini yazılı ve sözlü olarak en iyiye yakın ifade ettikleri gözlemlenmiştir.

ATATÜRK MAH. ATATÜRK CAD. MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BLOK NO 17A MERKEZ / ŞIRNAK - Santral 0(486) 216 15 60/61/62/63

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.